Data Analytics (Dutch)

Datum: Vrijdag 29 maart 2024
Locatie: Online
Tijd: Vanaf 18:00 – 20:30

Wat ga je leren in de cursus Data Analytics?
In deze cursus ontdek je de fundamenten van digitale analytics. Leer de basisprincipes van digital marketing, doelgroep targeten, klantreizen maken, content creëren en meten. Deze cursus is voor beginners en ervaren marketeers en ondernemers.

Informatie en registratie: Mailen naar eventmanagement@zvvt.nl
Voor ZVVT members: 50% korting, Euro 12,50
Voor Non-members: Euro 25,-

De trainster is Nene Merit Aguzien. Nene is sinds 2011 actief op het gebied van marketing in al zijn facetten. Van bloggen, online marketing en PR tot data-analyse, UI/UX design en marktonderzoek. Zij omarmt graag nieuwe uitdagingen. Nene heeft opdrachten uitgevoerd voor diverse klanten, waaronder de Europese Unie, Aliexpress UK, Clarks, The Social Hub (hotels), Sacha Cosmetics en het toerismebureau van Ghana. Nene is de eigenaar van The Wave (https://thewve.com/), een creatieve agency in behavourial analytics.  

Er zijn 5 modules in deze cursus:

  1. Module 1: Inleiding tot data-analyse in marketing
    – Wat is data?
    – Definitie van data-analyse
    – Belang van data-analyse in marketing
    – Typen data-analyse
    – Toelichting data analytics lifecycle
  2. Module 2: Data verzameling en opslag
    – Probleemstelling identificeren
    – 
    Verschillende bronnen van marketinggegevens (website-analyse, sociale media, e-mailmarketing, Facebook pixel enz.)
    – Hoe verzamel je gegevens correct?
    – Soorten data verzameling
    – Data opslagopties
  3. Module 3: Data kwaliteit en reiniging
    – Wat is data kwaliteit?
    – Waarom schoonmaken?
    – Data organiseren en structureren
  4. Module 4: Data analyseren en visualiseren
    – Soorten inzichten
    – Marketing metrics
    – Analysetools
    – Visualisatie van gegevens
  5. Module 5: Data-ethiek, privacy en toekomstige trends
    – Ethiek bij het gebruik van marketinggegevens
    – Compliance met privacywetten en -regelgeving
    – Opkomende technologieën en toekomstige trends in data-analyse voor marketing